Copy

Flamand 7 réteg

Online Festészeti tanfolyam
Megrendelés most!
KINVA ART AKADÉMIA

A Flamand 7 réteg Lazúros festőtechnika

Online tanfolyam

A régi idők mesterei által használt réteges lazúrfestő technika az egyik titok, ami miatt olyan lenyűgöző minőséget és vizuális hatást keltenek a reneszánsz és barokk mesterek munkái.

Ezeknek a technikáknak az egyik legkiemelkedőbb változata volt a Flamand 7 réteg festőtechnika.

Ezen a csodálatos online festészeti tanfolyamon ezt a tudást sajátíthatod el Te magad is!

9

Festőtechnika

A flamand 7 réteg technika egy sor különböző mesterfogásból áll, ezeket sajátíthatod el.
9

Művészettörténet

A technika elsajátításának része a művészettörténeti háttér megismerése is.
9

Tippek, trükkök

A technikához rengeteg apró kis trükk, létezik melyeket megismerhetsz, megkönnyítendő a munkádat.
9

Anyagismeret

Megismerheted a réteges lazúrfestő technika speciális anyagait.

Mi szükség van erre a tudásra?
Mit nyersz vele?

Ha te is festészettel foglalkozó alkotó vagy, akkor tudod, hogy a tanulásnak sosincs vége. Azt is tudod, hogy egy-egy jó technika mennyit segít neked abban, hogy jobb alkotásokat hozzál létre.

Ennek a tanfolyamnak is ez az egyik célja, hogy a végére többet tudjál, hogy jobb festő legyél.

De van itt még valami!

Hiszek abban, hogy a régi mesterek jobb minőségű alkotásokat hoztak létre mint sok ma élő alkotó. Ez annak a hatalmas tudásnak volt köszönhető amit birtokoltak. Ezt a tudást kár lenne veszni hagyni, megmenteni pedig csak úgy lehet ha magunk is megtanuljuk, és használjuk.

A melléktermék pedig az lesz, hogy közben jobb festőkké válhatunk!

Művészettörténet
A művészettörténeti háttér ismerete hozzátartozik a festészet tanulásához. Ezek az ismeretek tartalmazzák azokat a szilárd alapokat, melyekre támaszkodni tudunk, amikhez viszonyíthatunk. Ezek nélkül a fundamentumok nélkül nem tudnánk elhelyezni önmagunkat sem alkotásainkat a festészet területein. Továbbá a régvolt idők mesterei taposták ki azt az utat melyen magunk is járunk jelenleg. Így a saját magunk fejlesztésén kívül, tiszteletünket is leróhatjuk előttük azzal, ha megismerjük őket.
Festőtechnikák
Ha megismertünk néhány nagyszerű mestert, akik a múltban valami különlegeset alkottak, joggal merül fel bennünk a kérdés egy-egy nagyszerű mestermunka láttán, vajon ezt hogyan csinálta, hogyan festette így meg a régi mester? Ezekre a kérdésekre kapjuk meg a választ akkor, ha megismerjük azokat a mestertechnikákat, melyekkel a múlt művészei is alkottak. Fel kell ismerni azt a tényt is, hogy ezeket, vagy az ezekből származó a technikákat alkalmazzák a napjainkban is alkotó, legnagyobb mesterek is.
Anyagismeret
Ha már van technikánk, tudjuk mit hogyan kell megcsinálnunk, hogy elérjük a kívánt hatást készülő festményünkön, akkor gyakran szaladunk bele, bizonyos problémákba. Ezek többnyire olyan jelenségek szoktak lenni, hogy hiába próbáljuk egyik másik technikát megvalósítani, de valamiért sikertelenek próbálkozásaink. Ezek sokszor amiatt történnek, mert nem a megfelelő anyagokkal próbálunk egy-egy technikát kivitelezni. Ezért nagyon fontos az egyes technikákhoz való anyagok ismerete is.
A hibák elkerülése
Végül ha festünk akkor számtalan alkalommal kerülünk bele abba a helyzetbe, hogy bizonyos hibákat produkálunk. Ezek nagyon sok, különböző okból következhetnek be, és nekünk felkészülten kell fogadnunk őket, hogy kijavíthassuk e hibákat. De sokkal jobb, ha lehetőleg el sem követjük őket, hiszen azzal időt, bosszúságot spórolunk meg magunknak. Számtalan olyan apró kis mesterfogás van, melyekkel e hibákat elkerülhetjük. Ezek ismerete is szükséges tehát ha festészettel foglalkozunk.
1. Videó

A réteges lazúrfestés haszna

Néhány szóban elmondom miért tartom olyan hasznosnak a festészetben a Flamand 7 réteg lazúros festőtechnikát…

Az első lépések

Az első lépések jelentik mindazt a fontos kiindulási alapot, melyek nélkül nem lehet sikeres a réteges lazúrfestő technika
Először is megismerjük a művészettörténeti példákon keresztül a réteges lazúrfestés technikai változatait
Az elfeledett tudás
A régi mesterek elfeledett tudása, valójában nincs teljesen elfeledve, inkább csak feledésbe merült.

Szerencsére szerte a világban akadnak akadémiák, atelierek, mesterek akik ápolják e hagyományokat, továbbörökítve a jövő festőgenerációinak e tudást.

A közönség pedig azzal a csodálatos élménnyel gazdagodhat, melyeket e mestertechnikákkal létrehozott remekművek szemlélése, tanulmányozása okoz.

Tehát mindenekelőtt feltárjuk a művészettörténet mélységeiből a régi mesterek technikai tudását, megvizsgáljuk ők hogyan alkottak, Mit, Miért és Hogyan csináltak!?

Ezt a tudást kínálja neked is e tanfolyam. A régi Flamand mesterek 7 réteges lazúros festőtechnikái révén.

Mi az az imprimatúra, és mégis mi szükség volt rá, és egyáltalán hogyan kell helyesen alkalmazni?
Az imprimatúra
A régi mesterek leggyakrabban különböző semleges színű, tónusokkal látták el a fehér alapozást. Vagy olykor már maga az alapozás volt megszínezve fehér helyett, pl. “vörös bólusz alap” stb. Itt sokféle variáció előfordult. Voltak száraz és nedves aláfestések. Az aláfestés kerülhetett közvetlenül az előrajz alá, vagy éppen fölé. A színe lehetett sárga, barna vörös, vagy szürke, esetleg zöld.

Ezeknek az  semleges aláfestéseknek a neve egységesen általában: IMPRIMATÚRA

Hogy ezekre mi szükség volt, milyen megfontolások alapján választották ki őket, és hogyan készültek erre megvannak a megfelelő válaszok, melyek a tanfolyamban szereplenek is. Jó néhány történelmi példával együtt.

Minden fontos információ benne lesz a tanfolyamban az imprimatúráról, melyeket megismersz majd  a régi Flamand mesterek 7 réteges lazúros festőtechnikái révén.

Mi az az előrajz? Hogyan kell elkészíteni és miért fontos? mekkora szerepe van egy jó lazúr festményen?
A rajz
A pontos előrajz, fontos szerepet tölt be a minőségi réteges lazúrfestő technikában. Ezért ismernünk kell azokat a lehetőségeket, melyek segítségével el tudjuk készíteni az ilyen előrajzokat. A régi mesterek néha közvetlenül a vászonra rajzolták az előrajzot, máskor pedig először egy papíron dolgozták kis gyakran a majdan festendő festménnyel azonos méretben, máskor arányosan kisebben, vagy éppen nagyobban stb.

Ezeket aztán valahogyan pontosan, könnyen és gyorsan át kellett vinni a vászonra is. Hiszen a vásznon is szükség volt erre a pontos rajzra a 7 réteg technika speciális sajátosságai miatt. Vajon hogyan történik az ilyen rajz átvitele a vászonra, milyen módszerek vannak erre?

Egyáltalán hogy lehet pontos rajzokat készíteni a modellekről?

Ez egy hatalmas tudáshalmaz sokféle válaszlehetőséggel, melyeket sorban megismerünk a tanfolyam alatt.

Miért kell megismerni a festészet anyagait? Milyen régi és milyen modern anyagokat használhatunk a lazúrtechnikában?
Az anyagismeret
A festészetben a különböző technikákat, festékekkel és festőszerekkel vitelezzük ki, így hozzuk létre alkotásainkat. Ebből egyenesen következik, hogy a siker érdekében pontosan meg kell ismernünk ezeknek az anyagoknak a tulajdonságait, a bennük rejlő lehetőségeket és használatuk módjait.

Ha nem ismerjük meg ezeket az anyagokat, akkor hogyan akarnánk őket használni? Hiszen ha házat építünk akkor sem cseréljük fel a betont a habarccsal, a téglát a zsindellyel stb. Sőt aki már építkezett azt is tudja mennyire fontos, hogy pl. a habarcsban optimális arányban legyen a cement, a mész és a homok. Különben nem köt majd jól a vakolat, és az új ház idő előtt elkezd majd leromlani.

Ugyanez a helyzet a festészetben is, ha nem a megfelelő anyagokat használjuk, a képek éveken belül romlásnak indulhatnak, tönkretéve az alkotást. De ami ugyanilyen fontos, hogy bizonyos technikákat csak a megfelelő anyagokkal leszünk képesek kivitelezni.

Az anyagok közül sok régi receptúra, és jól bevált festőszer létezik, de vannak olyan új anyagok is, melyek csak néhány évtizede jelentek meg a festők eszköztárában, bővítve a lehetőségeket. Ezeket is meg fogjuk ismerni.

Milyen színeket használjunk a lazúrfestésnél? Mi az az optikai színkeverés
A színkezelés
A színkezelés alatt azoknak az ismereteknek a meglétét értjük, amelyek segítenek a megfelelő színek (és festékek) kiválasztásában, azok egymással való keverésében kifejezetten a réteges lazúrfestés esetén.

Egyes színek alkalmasabbak arra, hogy lazúros rétegeket fessünk velük mások pedig kevésbé alkalmasak.

Továbbá a festéktípusok terén is így van ez. Míg valamelyik festék márka alkalmazásával jobb eredményeket érhetünk el, addig más festéktípusok megnehezíthetik a lazúros technika létrehozását.

Azt is meg kell értenünk, hogy mi a különbség az additív és a szubtraktív színkeverés között. Míg az egyrétegű, a la príma festésnél a szubtraktív színkeverést alkalmazzuk, addig a lazúr festés esetén vagy csak az additív színkeveréssel dolgozunk, vagy mindkettő kombinációjával.

Ennek megértése segít az optikai színkeverés elsajátításában, amely része a lazúros festőtechnikának is.

Ha mindezen tudást elsajátítjuk, akkor képesek leszünk a Flamand 7 réteg lazúros festőtechnikához és az adott projektünkhöz megfelelő színpaletta összeállítására, és ennek a palettának a magas színtű alkalmazására ezzel a technikával.

2. videó

Grisaille festés

A Grisaille festés a legfontosabb lépés a réteges lazúrfestő technikában. elmondom miért van így, és be is mutatom egy alma megfestését Grisaille módszerrel…

A közbenső lépések

Aközbenső lépések azok melyek a megfelelő alapok után átvezetnek majd a réteges lazúrfestő technika befejező lépései felé
Mit értünk umbra aláfestések alatt? mi a szerepük a flamand 7 réteg lazúros festőtechnikában?
Az Umbra aláfestések
A Flamand 7 réteg lazúrtechnikában hagyományosan 2 réteg umbra aláfestést alkalmaztak. Ezek az umbra aláfestések többnyire közvetlenül az imprimatúrára kerülnek rá.

Egyes esetekben még nedvesen, alkalmazták az imprimatúra rétegre, mintegy az imprimatúra réteg befejezéseként. Ilyenkor gyakran a “visszatörlés technikájával” is kombinálták.

Az umbra rétegeket úgy használták, hogy a legsötétebb, árnyékokat tömény, sötét umbrával festették, míg a világos részeket, különböző mértékig hígított umbrával festették. A felhígított umbra áttetszőbbé vált és világosabb a tónusa mint a töményen, hígítás nélkül alakalmazott umbrának.

A legvilágosabb részeknél gyakran visszatörölték a hígított umbrát, így ott egészen halvány, barna tónusokat tudtak produkálni.

Eképpen az umbra aláfestéssel, megközelítőleg elég jól be tudták árnyékolni a festményt, meg tudták határozni a fény árnyék viszonyokat. Ez remek kiindulási alapként szolgál a rákövetkező grisaille rétegnek, ahol maximális pontossággal állítják be a festmény színértékeit.

Mi az Grisaille? Vagy holt réteg? Mi a szerepük a festészetben? Miért olyan fontosak a lazúros technikában?
A Grisaille
A Grisaille a francia “gris – szürke” szóból ered. A festészetben a monokróm, szürke aláfestést nevezik így. Szokás még “Holt rétegnek”, vagy “Holt színnek” is nevezni. Ez tulajdonképpen egy fekete és fehér színből készített aláfestést jelent, ahol a festmény legsötétebb, árnyékszíneit a fekete, a legvilágosabb csúcsfényeit pedig a fehér szín adja. A kettő közötti világos, közép és sötét értékeket pedig a fekete és fehér keverékéből készített szürkékkel festik meg.

Egyes változataiban pl. a Verdaccio aláfestésben zöldes szürke tónusokat használnak, máskor pedig, mint pl. a “Piambura aláfestésben” a különböző fehérek (ólomfehér és titánfehér) közti különbségek a döntőek e technikában.

A Flamand 7 réteg technikában a Grisaille-t használták, és hagyományosan a 2 réteg umbra aláfestés után következett. De egyes esetekben az umbra aláfestés előtt is készítik, sőt van, hogy az umbra aláfestést teljesen el is hagyják. De az is gyakori, hogy nem tisztán feket-fehér színekből készítik, hanem még harmadiknak ubra barbnát is használnak e keverékben.

A Grisaille tökéletes kivitelezése döntő fontosságú a réteges lazúrtechnikában. A jól kivitelezett Grisaille olyan stabil alapot ad a készülő festménynek, hogy a következő lépésekben a festőnek már csak a színekre kel koncentrálnia, és a színes lazúr rétegek, már villámgyorsan felfesthetők, hála a pontos és részletes, finoman kidolgozott grisaille rétegnek.

Mi az renderelés? Hogyan jön egy a vektorgrafikában használatos kifejezés a régi mesterek technikáihoz?
Renderelés
A renderelés kifejezést a vektorgrafikában és a 3 dimenziós tervezésben illetve még a videószerkesztésben használják.

A renderelés egyszerűsítve azt a folyamatot jelenti, amikor egy 3 dimenziós ábra adatait használják, arra, hogy 2 dimenzióban ábrázolják, úgy, hogy 3 dimenziós hatást hozzon létre.

A Nyugati festők is használják ezt a kifejezést. Ők azt a folyamatot nevezik így, amikor térhatású rajzot vagy festményt alkotnak, gyakorlatilag a 2 dimenziós képsíkon ábrázolt formák tér érzetet keltenek a nézőben.

Ezt a 7 rétegű lazúrtechnikában a grisaille réteg festésének a folyamatában történik. A megfelelő grisaille réteg gyakorlatilag egy monokróm, térhatású festményt hoz létre.

A legjobban a jobb oldalon látható gipsz öntvényt ábrázoló festményt megfigyelve érthetjük meg mit is értünk ez alatt.

Mint látható ezen a monokróm, Július cézárt ábrázoló gipszöntvény festményen, a finom tónuskülönbségek érzékeny ábrázolásának köszönhetően a festmény szinte tapintható formai és tér érzést sugároz.

Ez a kulcsa a tökéletes, realista lazúrfestésnek is. Egy ilyen mértékben kidolgozott fekete fehér festményből szinte már gyerekjáték lazúrfestéssel egy színes képet létrehozni.

Nem véletlen, hogy a tanfolyamon ezt is gyakoroljuk majd, és a jobb oldalt látható képet is meg fogjuk festeni.

Tehát gyakorlatilag a Grisaille réteget úgy kell létrehozni, hogy megfeleljen a renderelés alapelveinek is.

Modellezés. Egy újabb különös kifejezés, amely furcsán hangzik a festészet vonatkozásaiban. Vajon mit értünk ez alatt?
Modellezés
A modellezés szintén egy érdekes technika, amely nem szükségszerű a flamand 7 réteg technikában, sőt, eredendően nem is szerepel benne. Azonban egyes mesterek az idők folyamán továbbfejlesztve e technikát, alkalmazták a modellezés technikáját is.

A Holland mesterek közül pl. Rembrandt volt kiemelkedő ebben a műfajban, de a Velencei festők is széles körben alkalmazták, illetve Van Dyck festészetében is sok szép példáját látjuk e technikának.

A Modellezés technikája tehát egy opció, amellyel kiegészíthetjük a lazúrtechnika fogásait, és újabb, sokszor nagyszerűbb vizuális hatásokat hozhatunk létre vele mint magával a lazúrtechnikával.

A modellezés gyakorlatilag az impasztó textúrák tudatos alkalmazása a kép festésének a folyamatában, mindezt úgy tesszük, hogy a későbbi lazúr színezésnél ezeket a korábban (már a Grisaille rétegnél) létrehozott textúrákat kihasználva fokozzuk a lazúrtechnikában rejlő vizuális hatások létrehozását.

Ez egy gyönyörű technika, de nem könnyű, mert egyfajta előrelátást igényel, lévén, hogy a modellezést magát a Grisaille réteggel és a rendereléssel együtt végezzük, de a hatásait igazából csak a lazúros szín rétegeknél érzékeljük, és használjuk ki.

A modellezés éppen a lazúr technika hátrányát,  (nézőpont kérdése, hogy ez hátrány e, egyesek szerint éppen előny) annak anyagtalanságát, a gesztusok hiányát próbálja kiküszöbölni.

3. videó

Renderelés, modellezés

Beszéljünk egy kicsit erről a két furcsa, a festészetben szokatlan kifejezésről, a renderelésről, és a modellezésről…

A befejező lépések

A befejező lépések azok amelyekkel a legtöbben magát a réteges lazúrfestés technikáját azonosítják.  ez teszi fel a koronát az eddigi munkánkra ez az ami miatt a réteges lazúrfestés technikájáról beszélünk.
A réteges lazúrfestés hagyományosan 3 rétegben történik ezekkel a rétegekkel kerülnek rá a színek a mindeddig még monokróm festményre
A réteges színes lazúrok
A réteges lazúrfestés tulajdonképpen a kép színezését jelenti. Hagyományosan 3 réteg színes lazúrt festettek a Flamand 7 réteg lazúr technikában. ezek a rétegek a Grisaille festést követték következtek annak száradása után.

Az egyes rétegek felhordása előtt mindíg meg kell várni a megfelelő száradási időket. Csak utána jöhet a következő réteg.

Az első két réteggel főleg egy optikai színkeverést hoztak létre, ami az átlátszó színrétegeknek köszönhető színkeverő hatáson alapult.

A harmadik réteg pedig a befejező réteg volt aminek a végére készen lett maga a festmény.

A 3. réteg egy korrigáló réteg volt amikor a megfelelő színárnyalatokat  állították be a képen, korrigálva az előző 2 réteggel létrehozott színeket.

4. videó

Színes lazúr rétegek

Ebben a videóban a korábban már Grisaille technikával megfestett almát bevonom a színes lazúr mázakkal, ezzel megvalósítva a réteges festés technikáját…

A lenti képeket festjük majd meg a tanfolyamon

A tanítványok mondták
Legtöbb művész igyekszik úgy átadni a tudását, hogy a titkok azért megmaradjanak. Én tíz éve alkotok rendszeresen, sok nemzetközi tanfolyamon részt vettem kevés olyan önzetlen művésszel találkoztam, mint Krisztiánt, ő nem tartja meg a tudását, hanem megosztja az összes tapasztalatát. Tanfolyamai részletesek, információban, tudásban gazdagok. Szeretettel ajánlom 🙂

 

Karsay Ildikó

Krisztián fáradhatatlanul dolgozik azon, hogy mi minél többet tudjunk a festészetről, akár a gyakorlatban. Akadémiája az első online oktatóoldal ahol festészetet tanulhattok, mindenkinek szívből ajánlom, igazi megtérülő befektetés a saját kreativitásodba!
AsterGlass Design: az üvegre festett világ
Burján Eszter Aster

Az Online Festészeti tanfolyam

A festészet tanulásának az egyik legjobb, és legkorszerűbb oktatási módszere

Mi az az Online Festőtanfolyam?

A lényeg, hogy a tananyagot fizetés után egy online oktatási felületen tudod elérni. A tananyag fotókkal illusztrált elméleti anyagból, gyakorló feladatokból és olyan oktatóvideókból áll, ahol egy-egy festmény megfestését demonstrálom neked lépésről-lépésre, elejétől a végéíg. Közben természetesen instrukciókat adva, kommentálom is, hogy mit miért csinálok. A tanfolyamon a fent bemutatott festményeket, vagy azokhoz nagyon hasonló képeket fogunk festni ill. lemásolni, megismerve ezzel Vladimir Volegov Romantikus Realista, Impresszionista festőtechnikáit.

Miért jó online tanulni? Mert nincs időhöz és helyhez kötve. Akkor és ott olvasod, vagy nézed a tananyagot amikor és ahol éppen neked alkalmas. Csak internet kapcsolat kell hozzá és valamilyen internetet megjelenítő készülék. Ez lehet Okos TV, Asztali számítógép, Laptop, Tablett, vagy akár egy Okostelefon is.

Tipp:

Az elméleti tananyagot pl. kényelmesen egy fotelben ülve is el tudjuk olvasni egy tablettel, okostelefonnal. A festéshez pedig a számítógép, vagy éppen okos tv mellé állítsuk a festőállványunkat és kövessük lépésről lépésre a demonstráló videót, így fessük meg a képeket. Ha megakadunk akkor megállítjuk a videót, vagy ahányszor csak akarjuk az egyes részeket vissza is tekerhetjük.

Van e határidő? Nincs semmilyen határidő, a megvásárolt tananyaghoz örökös hozzáférést kapsz, a tanulást bármikor megszakíthatod, vagy folytathatod, visszanézheted a tananyagot akár évek múlva is.

Fejleszd a képességeidet és ismereteidet a festészet területén!

Tarts velünk te is!

A legkényelmesebb tanulási mód, az otthoni tanulás!

Így néz ki ha online oktatóvideó segítségével festesz

A Flamand 7 réteg lazúros festés online festészeti tanfolyam

Megrendelés itt!

FIGYELEM!

A tanfolyam bevezető akciós ára az indulás előtt a készlet erejéig!

5950,- Ft

Ha nem sietsz lemaradsz az akciós árról!

Később már 25950,-Ft lesz az ára!

A tanfolyam 2018. november 13.-án este indul!

Az indulás után heti két lecke várható keddi és pénteki napokon a tanfolyam befejezéséig!

Megrendelés Itt!

Vásárlás közben az alábbi fizetési módok közül választhatsz!

Fizethetsz postai pénzesutalvánnyal, paypallal, banki átutalással, bankkártyával és Barion tárcával is!

Az ajánlat csak eddig él!

Nap

:

Óra

:

Perc

:

Mp

Utána soha többé nem tudod már ilyen olcsón megvenni!

Tanfolyam kezdési időpontja!

2018 november 13.

19.00. h.

Heti 2 db lecke lesz!

Keddi és pénteki napokon!

Kérdésed van?

Tedd fel a kérdéseidet alul a hozzászólások között!

Vagy…

telefon

+(36) 30 847 4018

e-Mail

kinva@kinvaart.com

cím

Nagy Krisztián, 7146. Várdomb, Kossuth u. 11.

Gyakran Ismételt Kérdések

Mit jelent az, hogy online festőtanfolyam?
Az online festőtanfolyam lényege, hogy a tananyag egy zárt online felületen keresztül érhető el. A zárt felülethez a tanfolyam megvásárlását és befizetését követően kapsz hozzáférést.

Miből áll egy ilyen online festőtanfolyam tananyaga?
Az online festőtanfolyamok tananyaga igen összetett. A tatanyag egy része fotókkal illusztrált szöveges tartalomból áll. A tatanyag többi része oktatóvideók formájában tekinthető meg. Vannak un. “rövid” és “hosszú” videók. A rövid videók általában bizonyos technikákat mutatnak be, pl. emberi szem festése, fák festése, impasztó technika alkalmazása portréfestésnél stb. A hosszú videók pedig egy-egy festmény megfestését mutatják be, lépésről-lépésre, elejétől a végéig. Mind a rövid, mind a hosszú videók alatt van narráció is, ahol a videón látható folyamatokat magyarázom.

A megvásárolt tanfolyam anyagához meddig férek hozzá?
A megvásárolt online tanfolyamok anyagához korlátlan ideig lehet hozzáférni. A hozzáférésnek nics időkorlátja.

Kezdőknek vagy haladóknak való a tanfolyam?
A tanfolyamok anyaga úgy lett összeállítva, hogy egyaránt tartalmaz hasznos információkat kezdőknek és haladóknak is. Semmilyen előfeltétele, iskolai végzettség, egyéb követelmény stb. nincs a tanfolyamok elvégzéséhez.

Milyen napszakban, mikor, mennyi időt kell szakítani a tanfolyamon való részvételhez?
Mivel a tanfolyam örökre hozzáférhető, így nincs meghatározva, hogy ki és mikor végzi azt el. Mindenki a saját időbeosztása szerint, a saját tempójában haladhat, hiszen a hozzáférés folyamatos és örökös. Ez így nagyon jó módja a tanulásnak hiszen nem kell sietni, kapkodni, felzárkózni stb. Következésképpen nem lehet lemaradni sem.

A tanfolyammal kapcsolatos kérdéseid…

Ha bármilyen további kérdésed van a tanfolyammal kapcsolatosan, akkor azt itt alul teheted fel, a hozzászólások között!

Kérdezz bátran, örömmel segítek ha tudok!

16 hozzászólás

  1. KINVA

    Ide várom a tanfolyammal kapcsolatos kérdéseket!

    Válasz
    • Kosztiné Mók Judit

      Nagyon tetszik nekem ez a technika. Örülök a tanfolyamnak.

      Válasz
    • Bartos Gábor

      Én ebben az évbenkezdtem el rajzolgatni és festeni. Nekem nagyon nagy segítség az online tanfolyamaid. A KSZR-ben és a portré 1 tanfolyamon is találkoztam ezzel a technikával. Elsőre bevallom egy kicsit kínai volt, de most értettem meg a fontosságát és a benne rejlő lehetőséget. Volt időm a videók után kipróbálnom. Lehet, hogy csak én vagyok úgy, ha rajzolok, vagy festek szinte gyermeki örömmel belefeledkezek. Most is ez történt. Persze nem minden sikerűlt elsőre tökéletesre, de ezért több féle varációt is kipróbáltam akrillal papírra. Nekem az ecset nyomok eléggé láthatók lehet, hogy a gyors száradás az oka? Vizesebben kellene alkalmazni, hogy az összedolgozás jobb legyen? Estleg képet is lehet feltölteni és akkor véleményezed is?

      Válasz
      • KINVA

        Kedves Gábor!
        Akrilnál érdemes akril lassítóval használni, mert a gyors száradás nehezíti az összemosást és láthatóak maradnak az ecsetnyomok. Az akrillal azért nehéz lazúrozni, mert a vízzel való hígítással nagyon elveszíti a testességét az anyag. Ráadásul a színezőerejéből is sokat veszítenek, mert az akrilfestékek eleve gyengébb pigmenttartalmú festékek mint az olajfestékek. Ezek mind a jó lazúrozás ellen szólnak. Szóval nem lehetetlen, de nehéz akrillal lazúrozni, én a vegyes technikát javaslom, ahol a befejező rétegek olajjal történnek. De a tanfolyamon ezeket mind kitárgyaljuk majd, ha nem tudsz részt venni akkor is bátran kérdezz máskor is, ha elakadsz.

        Válasz
      • KINVA

        Képet a “KINVA-ART Akadémia Tagok” nevű titkos facebook csoportba lehet feltölteni, (és jó sokszor, agilisen rám szólni, hogy figyeljek oda, és vegyem már észre,) és akkor véleményezem. 🙂

        Válasz
        • Bartos Gábor

          Köszönöm szépen.

          Válasz
  2. József Jambrik

    Krisztián, más téma, de nem tudlak elérni…. Van még hely a nánai táborodba? november elejére

    Válasz
  3. Kosztiné Mók Judit

    Ez a festési technika nekem nagyon tetszik!!! Örülök ennek a tanfolyamnak.

    Válasz
    • KINVA

      Kedves Judit! Örülök, hogy tetszik, meglátod menet közben még jobban fog tetszeni! 🙂

      Válasz
  4. Nonn Erika

    Szeretném, ha a portréim hasonlítananak.Tudom a zajzolás fontos, de bizom ebben a technikában nagyon.Szerinted?

    Válasz
    • KINVA

      Kedves Erika!
      Igen a rajzolás nagyon fontos, de a 7 réteg technikában éppen az a jó, hogy a több réteg mindegyikében gondot fordítunk a korrigálásra, így a végére ha figyelsz akkor képes leszel jól lefesteni a modellt.

      Válasz
  5. Mona

    Mivel már volt olyan tanfolyamod, amiben tanultunk a 7 rétegest, ezért volt már szerencsém próbálkozni, ismerkedni ezzel a módszerrel. Úgy ahogy el is boldogultam vele, készültek elfogadható és csapnivaló képek is.
    Bennem az a kérdés merült fel sokszor, hogy amikor azt írod, hogy van a grisalle vagy verdaccio vagy akármilyen monokróm festés, amivel kidolgozzák a kép egyszinű verzióját, akkor erre már csak lazúros rétegeket raktak? Arra a helyzetre vonatkozik a kérdésem, amikor a monokróm kép már tökéletes, nem kell a fényeket, árnyékokat helyesbíteni.
    üdv: Mona

    Válasz
    • KINVA

      Kedves Mona!
      Többféle megoldás is létezik, ezeket a tanfolyamon részletesen ki fogjuk elemezni. De a lényeg, hogy ha tökéletes a grisaille, akkor lehetővé válik csak 3 lazúr réteggel készre festeni a képet. De ez az adott munka függvényében akár lehet több réteg is, vagy lehetnek egyéb változtatások is közben stb. Sőt olyan is lehetséges, hogy nem célja a lazúrnak az optikai színkeverés, míg máskor kifejezetten ez a cél stb. Szóval nagyon sok út van, és ezekről mindről lesz szó a tanfolyamon sőt, többet ki is fogunk próbálni.

      Válasz
  6. Ilona

    Külföldről rendelgető?

    Válasz
    • KINVA

      Kedves Helena!
      Természetesen rendelhető, fizethet paypalle-l vagy átutalással is.

      Válasz
      • Ilona

        Kérném az árat € és a bankszámot.

        Válasz

Egy hozzászólás elküldése

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .